Ples pisanja je progresivno glazbeno – pokretni program razvoja predpisačkih vještina i vještine pisanja kreiran za djecu.
To je metoda uvježbavanja fine i grube motorike te grafomotorike uz glazbu, ritam i pokret.
Ovu metodu osmislila je nizozemska grafologinja Ragnhild A. Oussoren .
Ples pisanja provodi se od rane dječje dobi ( 3.- 5 godina ) gdje se radi na aktivnostima Plesa pisanja koji uključuje kretanje u ritmu, plesanje, glazbu, pjesmice, glumu , crtanje i slikanje prstima , spužvicama, pastelama , kistovima i olovkama po različitim površinama – stolu, papirima velikog formata, na podu , po ploči u pješčanicima i slično.
Iako je Ples pisanja osmišljen kao metoda koja pomaže djeci u savladavanju pisanja , pokazao se iznimno koristan za djecu s motoričkim, senzoričkim i intelektualnim teškoćama , jer pruža stimulaciju svih osjetila, cijelog tijela te pruža doživljaj zabave.
Ova metoda integrira cijelo tijelo u razvoju koordinacije dječjih ruku i prstiju.
U Plesu pisanja postoje određene teme u kojima se uvježbavaju pokreti i pisanje linija od kojih se sastoje naša slova , kao i linije kojima spajamo slova u riječi.
Pojedina tema obrađuje se uz glazbu , pjesmu , kretnju i ples koji se izvodi cijelim tijelom.
Cilj je usvojiti izvođenje određenih pokreta na prirodan i zabavan način . Kasnije se ti pokreti izvode na velikim površinama (stol ili školska ploča ), npr. prstima u pjeni za brijanje sa jednom ili obje ruke. Dosta tema provodi se istovremeno sa obje ruke . Ove aktivnosti potiču moždanu aktivnost i lijeve i desne polutke mozga te njihovu međusobnu komunikaciju , a to je temelj za bolje pamćenje, učenje i cjelokupan razvoj.
Ples pisanja u našem Centru provodi Mirjana Šimek, mag.logoped